کلاهبرداری

سلام خدمت آقای نجات زادگان
سوال داشتم خدمتت
من میخام شکایت کنم از کلاهبرداری ارز
از لحاظ پیگیری قضایی
دادگاه کیفری بهتر رسیدگی میکنن
یا دادگاه حقوقی بهتر رسیدگی میکنن
ممنونم

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره با بهترین وکیل را دارید همین الان با شماره 09151084421 تماس بگیرید یا درخواست‌تان را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

5 پاسخ

  1. سلام جناب وکیل اینکه آیا از اکانت و سایت شرکت هم قابل پیگیری و شکایت از لحاظ حقوقی میشود اقدام کنم سایتی دارم که تمام زندگیمو واریز ان کردم و نمیدانم کی هست و کجا هست ممنونم جواب بدین و به اندازه کافی مزاحمتون شدم ببخشید

    1. با سلام. متوجه سوال شما نشدم. برای راهنمایی بهتر و دریافت پاسخ دقیق لطفا مجددا و بطور شفاف سوالتونو طرح بفرمایید.

      1. سلام جناب دکتر واریزی بنده به هیچ شخصی نبوده فقط و فقط سایت شرکت و آدرس ولت که واریزی انجام دادم را دارم
        آیا از طریق وب سایت شرکت و آدرس ولت که واریزی داشتم قابل پیگیری از طرف قضایی هست که داداگاه و پلیس فتا کم کاری کنن پولم را بازیابی نکنن
        چون بنده یک شخص خارجی واسطه بود که آدرس وب سایت داد که عضو شدم و الانم همان شرکت در حال فعالیت است همچنان
        و من تنهاچیزی که دارم آدرس ولت و وب سایت شرکت است و جوابگو هم نیستن الان که کلی‌پولمو بالا کشیدن

        1. با سلام. با مدارکی که فرمودید امکان تحقیقات وجود دارد منتها اینکه پیگیری و شکایت شما به نتیجه مثبت برسد یا خیر مشخص نبوده و قابل پیشبینی نمی‌باشد. بهتر است از طریق پلیس فتا پیگیری نمایید تا اقدام به تحقیقات بیشتر کنند.

  2. با سلام. مرجع صالح جهت رسیدگی به دادخواست یا شکایت با توجه به موضوع تعیین می‌شود. در صورتی که شما قصد طرح شکایت از کلاهبردار ارز دارید، مراجع کیفری صالح به رسیدگی می باشند چراکه کلاهبرداری جرم است و از دادگاه حقوقی قابل شکایت نمی‌باشد.
    البته توجه نمایید که می‌توانید علاوه بر طرح شکایت کیفری، نسبت به مطالبه خسارت وارد شده تحت عنوان مدعی خصوصی اقدام کرده و خسارت وارده را مطالبه کنید. در این خصوص مطابق ماده 16 قانون آیین دادرسی کیفری عمل می‌شود. این ماده بیان می‌دارد:
    هرگاه دعوای ضرر و زیان ابتداء در دادگاه حقوقی اقامه شود، دعوای مذکور قابل طرح در دادگاه کیفری نیست، مگر آنکه مدعی خصوصی پس از اقامه دعوی در دادگاه حقوقی، متوجه شود که موضوع واجد جنبه کیفری نیز بوده است که در این صورت می‌تواند با استرداد دعوی، به دادگاه کیفری مراجعه کند. اما چنانچه دعوای ضرر و زیان ابتداء در دادگاه کیفری مطرح و صدور حکم کیفری به جهتی از جهات قانونی با تاخیر مواجه شود، مدعی خصوصی می‌تواند با استرداد دعوی، برای مطالبه ضرر و زیان به دادگاه حقوقی مراجعه کند. چنانچه مدعی خصوصی قبلاً هزینه دادرسی را پرداخته باشد نیازی به پرداخت مجدد آن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

مقالات مرتبط

وکیل ارز دیجیتال در مشهد

وکیل ارز دیجیتال

اگر مسائلی همچون کلاهبرداری ارزهای دیجیتال، سوال حقوقی در زمینه ارزهای دیجیتال و یا نیاز به تنظیم شکایت در حوزه ارزهای

جرم توهین در فضای مجازی

جرم توهین در فضای مجازی

امروزه با فراگیری استفاده از فضای مجازی، بسیاری از جرایم نیز در این بستر به وقوع می‌پیوندند. به عبارت دیگر؛ نحوه

سوالات مرتبط