فحش و ناسزا

اگر کسی بصورت پیامک فحش و ناسزا بگوید میشه ازش شکایت کنیم ،؟

1 پاسخ

با سلام. بله. مطابق ماده 608 قانون مجازات سلامی: “توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد (مستوجب) جزای نقدی درجه شش خواهد بود.”
لازم به ذکر است ایجاد مزاحمت نیز به موجب ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی جرم می‌باشد.
برای طرح شکایت می‌توانید از طریق دفاتر خدمات قضایی با شماره موبایلی که از ایشان دارید طرح شکایت کنید.

پاسخ شما

پاسخ شما پس از بررسی نمایش داده می‌شود.

مقالات مرتبط

جرم توهین در فضای مجازی

جرم توهین در فضای مجازی

امروزه با فراگیری استفاده از فضای مجازی، بسیاری از جرایم نیز در این بستر به وقوع می‌پیوندند. به عبارت دیگر؛ نحوه

نشر اکاذیب در فضای مجازی

نشر اکاذیب در فضای مجازی 

توسعه فناوری اطلاعات همه‌ی جنبه‌های زندگی ما را در برگرفته و فضای مجازی همچنان محیطی کنترل‌نشده توصیف میشود که تقریبا برای

سوالات مرتبط