فروشنده جای سفارشم محصول دیگه ای فرستاده

من یه محصول سفارش دادم که اصلا اون محصولی که فرستادن اون چیزی نبود که میخواستم وهیچ توضیحی روی اون وهیچ مارکی شرکتی روش نبود بعد از تحویل هم دیگه منو مسدود کردن ولی یه شماره تلفن ازشون دارم چکار میشه کرد پیچ تو اینستا هم مسدوم کردن

یک پاسخ

  1. با سلام. از آنجایی که کالای تحویل‌داده‌شده با سفارش شما مغایرت دارد (در صورتی که فروشگاه اینترنتی موردنظر نماد اعتماد الکترونیک داشته باشد) می‌توانید به سامانه جدید ثبت شکایت به آدرس https://comp.ecsw.ir/ مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام در سامانه اقدام به ثبت شکایت نمایید. در این سامانه به شکایت شما رسیدگی خواهد شد.
    برای شکایت از جرم کلاهبرداری اینترنتی باید شرایط کلاهبرداری وجود داشته باشد. صرف مغایرت جزئی سفارش با کالای دریافت‌شده نمی‌تواند کلاهبرداری را ثابت کند بلکه اگر محصول ارسال شده نسبت به پولی که پرداخت کردید ناچیز باشد و فروشنده قصد کلاهبرداری داشته باشد، شاید بتوان کلاهبرداری را اثبات کرد. در هر صورت برای ثبت شکایت کلاهبرداری علاوه بر مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و طرح شکایت، می‌توانید به سایت پلیس فتا به آدرس https://cyberpolice.gov.ir/ مراجعه نمایید.
    در هر حال با توجه به مغایرت محصول ارسالی با کالایی که سفارش دادید می‌توانید مطابق مطابق ماده 41 قانون تجارت الکترونیک محصول را مرجوع کرده و هزینه ارجاع برعهده فروشنده است. در صورت خودداری فروشنده از استرداد می‌توانید دادخواست حقوقی الزام به استرداد طرح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

برای گرفتن مشاوره تخصصی در مورد مسائل تخصصی حقوقی همین حالا وقت مشاوره رزرو کنید.
سایر راه های ارتباطی:

مقالات مرتبط

کلاهبرداری اینترنتی

کلاهبرداری اینترنتی

یکی از شیوه‌های کسب سود در طول تاریخ، کلاهبرداری بوده است که در قدیم به صورت سنتی و ابتدایی صورت می‌گرفت،

سوالات مرتبط