به تعهد عمل نکردن و کلاهبردای

در یک کانال تلگرامی قرار بود کاری را انجام دهند و ضمانتی دریافت کردن.
ولی نه کار رو انجام دادن نه مبلغ ضمانت رو برگردوندن. چکار کنم؟

یک پاسخ

  1. با سلام. در صورت در دست داشتن مدارک لازم که قرارداد و ایجاد تعهد را اثبات نماید، می‌توانید به دفتر خدمات قضایی الکترونیک مراجعه نموده و در قالب یک دادخواست درخواست انجام تعهد به اضافه خسارات را داشته باشید.
    پس از طی مراحل قانونی و قطعیت رای اجراییه صادر و به محکوم علیه ابلاغ می‌شود تا نسبت به اجرای حکم اقدام نماید. در این مرحله اگر متعهد به انجام تعهد خود عمل نکند شما می‌تواند او را به انجام تعهد وادار کنید و در نهایت اگر اجبار وی نتیجه نداد، می‌توانید به خرج خود تعهد را انجام دهد و هزینه انجام آن را از متعهد مطالبه نمایید. در صورتی که نتوانید تعهد را خودتان انجام دهید می‌توانید از طریق شخص ثالث آن را به جا آورید. در نهایت هم اگر انجام تعهد توسط شخص ثالث نیز ممکن نبود، می‌توانید قرارداد را فسخ کنید و مبلغ ضمانت را پس بگیرید.
    در خصوص خسارات عدم انجام تعهد نیز می توانید ضمن تقدیم دادخواست الزام به ایفای تعهد و یا به صورت مستقل، جبران خسارت ناشی از تاخیر انجام تعهد یا عدم انجام آن را که به علت تقصیر خوانده به شما وارد شده است را مطالبه نمایید.
    توجه کنید مواردی که در بالا عرض کردم زمانبر و هزینه‌بردار بوده و نیازمند ادله و مدارک جهت اثبات ادعا می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

برای گرفتن مشاوره تخصصی در مورد مسائل تخصصی حقوقی همین حالا وقت مشاوره رزرو کنید.
سایر راه های ارتباطی:

مقالات مرتبط

قرارداد لیسانس

همه‌چیز در مورد قرارداد لیسانس

قرارداد لیسانس به عنوان پرکاربرد‌ترین و مهم‌ترین قرارداد در زمینه حقوق مالکیت‌های فکری و همچنین انتقال فناوری محسوب می‌شود. امروزه شرکت‌ها

سوالات مرتبط