استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در منزل

سلام وقت بخیر. بابت جریمه اداره برق ماینر سوال داشتم.

بنده به مدت یک ماه با برق پشت کنتور استخراج می‌کردم با دو دستگاه، دستگاه‌ها رو گرفتن، برای من ۱۴۰ میلیون تومان قبض صادر شده و اعتراض زدم که من یک ماهه دارم استخراج می‌کنم. گفتن مدرک بیارید که اجاره نامه و اسکرین شات استخر طبق گفته خود کارشناس ارائه دادم. بازهم بعد از یک ماه همون مبلغ رو مجدد برای من ارسال کردند و مهلت چهار روزه پرداخت دادند. مراحل بعد باید چیکار کنم؟ کجا باید پیگیری کنم؟ این مبلغ رو نپردازم پرونده‌ام به کجا می‌رسه؟ ایا حق دارند انقدر سر خود برای من جریمه بنویسند؟ درسته طبق قانون تا یکسال فکر می‌کنم می‌تونند محاسبه کنند اما بنده یک ماه فعالیت داشتم.

یک پاسخ

  1. با سلام. استخراج رمزارز باید مطابق با “دستورالعمل صدور جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری برای استخراج رمزارز” صورت بگیره (لینک متن این دستورالعمل: https://way2pay.ir/wp-content/uploads/dastorolamal-estekhraje-ramzaraz-way2pay-98-6-31.pdf).
    در این دستورالعمل بر مواردی مثل ضرورت رعایت قوانین و مقررات مربوط به احداث و بهره‌برداری از واحدهای استخراج‌کننده رمزارز توسط دریافت‌کنندگان جوازهای تأسیس و پروانه بهره‌برداری، صدور پروانه بهره‌برداری برای شخص حقیقی و حقوقی، الکترونیکی بودن فرآیندها، لزوم داشتن و فعال‌بودن شناسه کسب‌وکار برای یکپارچه‌سازی اطلاعات و خدمات تأکید شده است.
    بطور کلی، استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده رمزارزها (ماینینگ) با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است (آیین‌نامه فرایند ماینینگ (استخراج فرآورده‌های پردازشی رمز‌نگاری‌شده رمزارزها) و استفاده از رمزارز).
    بنابراین، برای استخراج ارز دیجیتال و استفاده از دستگاه‌های استخراج باید از وزارت صمت مجوز دریافت کنید. در غیر این صورت ماینینگ ارز دیجیتال قانونی نیست و دستگاه‌های شما کالای قاچاق محسوب و توسط نیروی انتظامی توقیف می‌شود و حتی ممکنه اشتراک برق شما قطع شود. در رابطه با مبلغ جریمه هم این جریمه طبق برآیند و محاسبات وزارت نیرو انجام میشه و باید پرداخت بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

برای گرفتن مشاوره تخصصی در مورد مسائل تخصصی حقوقی همین حالا وقت مشاوره رزرو کنید.
سایر راه های ارتباطی:

مقالات مرتبط

جرم هک

بررسی جرم هک رایانه‌ای

هک از جمله جرایمی است که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد. در واقع اولین اقدام برای شروع اکثر جرایمی که در

سوالات مرتبط