سوءاستفاده از عکس های من

سلام خسته نباشید
من مدل میکاپ هستم و یک پیج تقریبا ده هزار نفره دارم و عکس‌ها و فیلم‌هام رو به اشتراک میذارم. چند روز پیش یکی بهم پیام داد که در تلگرام با من صحبت کرده و اسکرین شات فرستاد درحالی که من با ایشون صحبت نکرده بودم. در واقع یکی با عکس و اسم من با ایشون صحبت کرده بود.

شماره این فرد مجازیه و من هیچ آیدی‌ای از ایشون ندارم و عکس‌های پروفایل تلگرامشون رو هم هاید کردن، آیا شکایت بکنم به نتیجه‌ای می‌رسه؟ و می‌تونه بخاطر عکس‌های بدون شال در پیج خودم برام مشکل‌ساز باشه؟

یک پاسخ

  1. با سلام
    سوءاستفاده از عکس شما در فضای مجازی می‌تونه تحت عنوان جعل رایانه‌ای قابل پیگرد باشه.
    همچنین اگر ایشون با هویت شما مالی اخد کنه، میشه تحت عنوان کلاهبرداری رایانه‌ای یا کلاهبرداری با رایانه تحت پیگرد قرار بگیره.
    با این حال برای نتیجه دادن شکایت شما باید مدارک و شواهدی علیه این فرد داشته باشید. مثلا از صفحه‌ای که با نام و عکس شما درست کرده، یا چت‌هایی که بنام شما انجام می‌ده اسکرین شات تهیه کنید. در مجموع هرچه مدارک شما علیه این فرد بیشتر باشه، امکان به نتیجه رسیدن شکایت شما بیشتره.
    در خصوص سوال دوم شما هم باید گفت برخی از شعب این کار رو مصداق جرم انتشار تصاویر بدون حجاب در فضای مجازی می‌دونن و تحت شرایط خاصی ممکنه جرم باشه که اون هم اختلاف رویه وجود داره و نمیشه در این خصوص نظر قطعی داد.
    پیشنهاد می‌شه قبل از طرح شکایت، در صفحه‌ی شخصیتون این موضوع رو اطلاع‌رسانی کنید تا مخاطب‌هاتون آگاه باشن و اگر قبل از دستگیری متهم، جرمی توسط ایشون با هویت شما انجام شد مشکلی براتون ایجاد نشه.
    همینطور می‌تونید با استفاده از خود اپلیکیشن ایشون رو ریپورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

برای گرفتن مشاوره تخصصی در مورد مسائل تخصصی حقوقی همین حالا وقت مشاوره رزرو کنید.
سایر راه های ارتباطی:

مقالات مرتبط

سوالات مرتبط