عدم عودت چک

سلام آقای نجات زادگان
به یک مغازه مبل فروشی چون مبلی که میخواستم در مغازه اش موجود نداشت، درخواست ساخت مبل سفارشی کردم. این سفارش رو ابتدای فروردین 1402 داشتم و قرار بود که فروشنده مبل را 25 فروردین به من تحویل دهد. 4 تا چک هم بهش دادم که مجموعا 26 میلیون تومان بود که اولین چک 8 تومان در 25 نقد شد.

در تاریخ مذکور به مغازه مراجعه کردیم و گفت تولیدی اعلام کرده است در فروردین در حال باز کردن و یادگیری طرح های جدیدی که از ترکیه براشون آمده بوده و هیچ سفارشی رو انجام نداده و قرار شد 20 اردیبهشت مبل تحویل ما داده شود.
در 20 اردیبهشت مراجعه کردیم صاحب مغازه نبود و برادر صاحب مغازه گفت باهاش تماس گرفت گفت چند روز دیگه بیایید. برادرش همچنین گفت که تولید کننده برشکست شده و ما دادیم به یکی دیگه و کار رو بهتون میرسونیم در حالی که صاحب مغازه یه چیز دیگه به ما گفته بود.

چند روز بعد زنگ زدم گفت مبل آماده هست و یه سری تغییرات کوچیک داره

چند روز بعد دوباره تماس گرفتیم گفت بار داره میاد و شب بیایید ببرید.
شبش تماس گرفتیم گفت توی بار نبوده

فرداش رفتم پیشش زنگ زد به تولید کننده، تولیدی گفت 2 هفته وقت میخوام اصلا کار شروع نشده بود.

بعدش به مغازه دار زنگ زدم گفتم نمیخوام و قراردادمون کنسل، گفت باشه و پول رو فرداشب برات میزنم

الان 2 هفته است که امروز و فردا میکند تا مبلغ چک اول رو برامون واریز کند و مهلت 10 روزه خواسته تا چک ها رو بهمون عودت بدهد.

آیا مرجعی هست که بتوانیم شکایت کنیم تا چک ها و مبلغ نقد شده را ازش بگیریم. ممنون

یک پاسخ

  1. با سلام و احترام،
    این کار از طریق طرح دعوای حقوقی با خواسته‌های اثبات فسخ، مطالبه‌ی وجوه پرداخت شده و استرداد لاشه چک‌ها امکان‌پذیر است. ضمنا پیش از آن لازم است تا اظهارنامه مبنی بر فسخ و درخواست وجوه پرداختی را انجام بدهید. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

برای گرفتن مشاوره تخصصی در مورد مسائل تخصصی حقوقی همین حالا وقت مشاوره رزرو کنید.
سایر راه های ارتباطی:

مقالات مرتبط

مشاوره حقوقی NFT

نکات حقوقی معاملات NFT

امروزه با آشکار شدن قابلیت‌های منحصر به فرد شبکه‌های مبتنی بر زنجیره‌های بلوکی (بلاک‌چین) هر روزه شاهد ابتکارات و نوآوری‌هایی در

سوالات مرتبط