کلاهبرداری و برداشت وجه

سلام وقت بخیر. دیروز توسط کلاهبرداران به صورت تلفنی و از طریق دادن اطلاعات بانکی حسابم خالی شد به این صورت که گفتن شما برنده شدید و اگر ۴رقم اخر کارتتون اینه حواله بانکی براتون صادر شده بعد از بانک خودم برام پیام محرمانه اومد همراه کد و من اونا رو براشون میخوندم از شاپرک و هفت شتاد و بانک های خودم پیام میومد بصورت کد و از حسابم ۵تومن برداشت شد. حالا با توحه به اینکه اطلاعات ۳ تا از کارت‌های منو دارن و من هر سه رو سوزوندم امکانش هست که دوباره از طریق دیگه اقدام بشه؟

من باید چیکار کنم خیلی میترسم چون من با همراه بانکم خیلی کار میکنم. فلش کنم گوشیمو یا ریسیت کنم یا کار دیگه ای باید بکنم؟

در ضمن ناگفته نمونه که حتی کد ملی و نام و نام خانوادگی و…همه اطلاعات منو داشتن

یک پاسخ

  1. با سلام. هکرها با داشتن اطلاعات کارت بانکی شما و نصب برنامه در گوشیتان به رمز پویا و کارت شما دسترسی خواهند داشت. در صورتی که برنامه‌ی جدیدی نصب کردید فورا آن را پاک نمایید تا دسترسی هکرها به گوشی شما از بین برود. در تنظیمات گوشی خود در قسمت برنامه‌های نصب‌شده نیز جستجو کرده و هرگونه برنامه ناآشنا و جدید را پاک کنید.
    دسترسی هکرها به حساب شما از طریق خواندن کدها بوده که توسط خود شما انجام شده. توصیه می‌شود به هیچ عنوان روی لینک‌های ناشناس کلیک نکرده و به تماس‌های برنده شدن و.. توجهی نفرمایید و به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را وارد لینک‌های ناشناس نکرده و به افراد غریبه نیز ندهید.
    با پاک کردن برنامه‌های مشکوک احتمال زیاد دسترسی هکرها به گوشی شما و کارت بانکیتان قطع شده با این حال توصیه می‌شود موقتا از کارت جدیدی برای تراکنش‌ها و کارهای بانکی خود استفاده کرده و اطلاعات آن را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

برای گرفتن مشاوره تخصصی در مورد مسائل تخصصی حقوقی همین حالا وقت مشاوره رزرو کنید.
سایر راه های ارتباطی:

مقالات مرتبط

وکیل تحریب رایانه ای در مشهد

جرم تخریب داده‌ها

جرایم رایانه‌ای که نام‌های گوناگونی همانند تخلفات رایانه‌ای، جرایم سایبر و جرایم مجازی دارد، دارای ویژگی منحصربه‌فردی نسبت به جرایم سنتی

قوانین تبلیغات اینترنتی

تبلیغ الکترونیکی

ممکن است هنوز هم در بازار با «دادزن»‌های خوش‌زبان و پرانرژی برخورد کنید که شما را به «این‌ورِ بازار» می‌خوانند و

سوالات مرتبط