تهدید به پخش عکس و فیلم‌هام

مشکلی که دارم اینه که پسری باهاش یک سال پیش دوست بودم ولی کات کردم باهاش در مجازی فیلم و عکس خصوصی از من دستشه که مربوط به اون زمان هست و چند ماهه تهدیدم می‌کنه اگه باهاش صحبت نکنم و.. برای خانوادم می‌فرسته و من به اجبار هنوز باهاش در ارتباطم و خانواده منم خیلی سختگیرن و میدونم بفهمن منو در حد مرگ کتک می‌زنن لطفا کمکم کنید.

2 پاسخ

  1. توجه داشته باشید که این شخص مرتکب جرم تهدید شده که در ماده 669 قانون مجازات اسلامی مورد توجه قرار گرفته. مطابق این ماده: هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از این که به این و‌اسطه تقاضای و‌جه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از یک ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.
    بنابراین شما می‌تونید با در دست داشتن مدارک، به جرم تهدید از ایشون شکایت کنید. همچنین در صورتی که این آقا تهدید خودش رو عملی کنه و فیلم یا عکس شما رو در دسترس خانوادتون قرار بده یا اونارو پخش کنه، می‌تونید به جرم انتشار یا در دسترس قرار دادن فیلم یا عکس خصوصی از ایشون شکایت کنید. ماده 17 قانون جرایم رایانه ای در این ارتباط مقرر داشته: هرکس به وسیله سامانه‎ های رایانه‎ ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (۲۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا صد و پنجاه میلیون (۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

  2. با سلام. مطابق ماده 669 قانون مجازات اسلامی “هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از این که به این و‌اسطه تقاضای و‌جه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از یک ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.”
    بنابراین عمل ایشون جرم تهدید بوده و قابل پیگیری هست، چه فیلم و عکس شما رو ارسال کنه چه نکنه.
    در صورتی که ایشون عکس یا فیلم شما رو در دسترس خانوادتون قرار بده هم مطابق ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای مرتکب جرم شده. مطابق این ماده: “هرکس به وسیله سامانه‎ های رایانه‎ ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (۲۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا صد و پنجاه میلیون (۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

برای گرفتن مشاوره تخصصی در مورد مسائل تخصصی حقوقی همین حالا وقت مشاوره رزرو کنید.
سایر راه های ارتباطی:

مقالات مرتبط

سوالات مرتبط