درباره پیامک از سرشماره عدل ایران

سلام و خسته نباشید
بنده پارسال به خاطره 1 اشتباه یا بهتره بگم 1 حماقت به دوستی که بالا 20 ساله باهاش رفیقم اعتماد کردم و اونم با دروغ کلک یه سری مواد مخدر جاساز شده تو بسته‌های قهوه آورد گذاشت تو انبار مغازه من. بعد 2 ماه امروز میام فردا میام در تاریخ 30 اردیبشت 1401 چند تا ماشین با لباس‌های غیررسمی اومدن بنده رو دستگیر کردن. خود اونا می‌دونستن من هیچ‌کاره‌م ولی می‌گفتن باید بیای تا اون اصل کاری‌ها دستگیر بشن.
بنده بیگناه بیگناه 9 سال و شش ماه زندان نصیبم شد. الان نزدیک به 1 سال کشیدم و الان اومدم مرخصی چند روز پیش برام پیامکی از عدل ایران اومد با این متن:

آقای عبدالرحيم پيشوای لاكانی پرونده شما به شماره
9709982118300965 و شماره بايگانی 0200907
به شعبه 34 تجديدنظر- مستقر در دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد
در صورت نياز به حضور، ابلاغ خواهد شد.

من اصلا اعتراضی نزدم و بلعکس با مشورتی که تو زندان با قدیمی مشورت کردم گفتن تسلیم به رای بزن هم چند سال کم میشه هم اگه اعتراض بزنی خیلی کارهات عقب میوفته. الان گیج شدم این پیام چی می‌تونه باشه؟ ممکنه خودشون برام تخفیف در نظر گرفته باشن یا میخوان عفو کنن؟ چون واقعا زندگیم نابود میشه. من کاسبم 100 متر هایپر مارکت دارم بچه کوچیک دارم خداییش بیگناه بودم ولی عین اون گناهکارها دارم عذاب می‌کشم ممنون میشم کمک کنین.

یک پاسخ

  1. با سلام و احترام.
    در خصوص پرسش شما باید گفت با توجه به متن پیامک، پرونده شما به شعبه تجدیدنظر ارجاع داده شده و نیازی به حضور شما نخواهد بود. بنابراین در این صورت مراجعه حضوری به شعبه صرفا در صورتی ضرورت دارد که نیاز به انجام اقدامات خاصی باشد که این مطلب توسط خود دادگاه به صورت پیامک و یا ابلاغیه به اطلاع شما خواهد رسید. البته توصیه می‌شود در صورت نیاز به حضور، حتما اقدامات خود را از طریق وکیلی مجرب در زمینه حقوق کیفری و مواد مخدر پیگیری نمایید.
    در خصوص این مسئله که تجدیدنظرخواهی نکردید هم باید گفت مطابق بند پ ماده 433 قانون آیین دادرسی کیفری، دادستان حق تجدیدنظرخواهی از پرونده را از جهت برائت متهم، عدم انطباق رای با قانون و یا عدم تناسب مجازات خواهد داشت. حال باید دید رای دادگاه تجدیدنظر در این خصوص به چه صورت است.
    در مورد تسلیم رای بودن هم باید اشاره کرد که این اقدام به این معناست که متهم حق تجدیدنظر خواهی را از خود اسقاط می‌کند و اعلام می‌دارد که هیچ اعتراضی به رای صادر شده از دادگاه ندارد. در این صورت، می‌تواند از مقام بدوی درخواست تخفیف در مجازات را داشته باشد و قاضی دادگاه هم در حدودی که قانون اجازه دهد در مجازات او تخفیف قائل خواهد شد. که این مسئله با توجه به ارجاع پرونده شما به دادگاه تجدیدنظر منتفی است چراکه باید پس از صدور رای بدوی و پیش از ارجاع صورت می‌گرفت.
    برای پیگیری پرونده تجدیدنظر می‌توانید به سایت adliran.ir مراجعه نموده و از قسمت “سامانه اطلاع رسانی پرونده”، از وضعیت پرونده خود اطلاع یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

برای گرفتن مشاوره تخصصی در مورد مسائل تخصصی حقوقی همین حالا وقت مشاوره رزرو کنید.
سایر راه های ارتباطی:

مقالات مرتبط

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

نحوه شکایت از کلاهبردار اینترنتی

امروزه استفاده از فضای مجازی و اینترنت در زندگی اکثر مردم تبدیل به امری روزمره و حیاتی شده و انجام بسیاری از امور از برقراری ارتباطات اجتماعی گرفته تا مبادلات مالی، در این بستر به وقوع می‌پیوندد.

به موازات مزایای بی‌شماری که فضای مجازی و اینترنت در تسهیل فعالیت‌ها دارد، جرایم بسیاری نیز در بستر فضای مجازی مانند اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام و سایر پلتفرم‌ها ارتکاب می‌یابند.

از جمله شایع‌ترین جرایمی که در فضای مجازی شاهد آن هستیم جرم کلاهبرداری اینترنتی است که مجرمان با شگرد‌هایی متنوع و جدید مانند فروش ارز‌های دیجیتال تقلبی یا سرقت اطلاعات حساب بانکی، ضرر‌های زیادی به شهروندان وارد می‌کنند.

در این مطلب نحوه شکایت، میزان مجازات و سایر زوایا حقوقی جرم کلاهبرداری اینترنتی را بررسی خواهیم کرد.

سوالات مرتبط